Witaj na Etnobazarze. Pozwól się oczarować jego magią.

Zakupy w etnobazar.pl

Zanim zaczniesz odwiedzać stoiska na naszym bazarze i pochłonie Cię szał zakupów, poznaj najważniejsze zasady, jakimi rządzi się ten przebogaty rynek. Reguły są proste, można zamknąć je w czterech punktach:

  • 1. Konto, czyli kategorie klientów

    Serwis EtnoBazar.pl rozróżnia trzy kategorie klientów:

    • Klient niezarejestrowany – może dokonywać zakupów, jednak jedynie w opcji „Kup teraz” . Nie może negocjować cen, nie może dodawać sprzedawców i przedmiotów do Ulubionych, serwis nie pamięta historii jego zakupów.
    • Klient z kontem podstawowym – w przypadku konta podstawowego, dostępne są opcje dodawania przedmiotów i sprzedawców do Ulubionych, serwis pamięta historię zakupów. Nie można negocjować cen i wystawiać komentarzy oraz ocen sprzedawcom. Aby założyć konto podstawowe, należy zarejestrować się w serwisie, podając jedynie nazwę użytkownika, imię, nazwisko i hasło. Logowanie następuje przy użyciu nazwy użytkownika i hasła.
    • Klient z kontem rozszerzonym – posiadacz konta rozszerzonego ma dostęp do wszystkich funkcjonalności serwisu – w tym do negocjowania cen oraz dodawania komentarzy i ocen sprzedawcom. Konto rozszerzone można założyć od razu przy rejestracji lub uczynić to później. Aby założyć konto rozszerzone, należy poza imieniem i nazwiskiem podać także dane teleadresowe oraz dokonać wpłaty 1 złotówki na konto EtnoBazaru w celu weryfikacji. Złotówka zostanie odesłana na Twoje konto.

    UWAGA! Aby móc w pełni cieszyć się wszystkimi możliwościami, jakie daje EtnoBazar.pl, zaleca się korzystanie z konta rozszerzonego.

  • 2. Wyszukiwarka w EtnoBazar.pl

    EtnoBazar.pl, poza podstawową wyszukiwarką, gdzie szuka się po słowach kluczowych, dysponuje także wyszukiwarką zaawansowaną oraz Etnolokalizatorem.

    • Wyszukiwarka zaawansowana – pozwala uściślić kryteria wyszukiwania w zależności od ceny, czasu dostawy, koloru przedmiotu, kontynentu i kraju pochodzenia, kategorii przedmiotu, a także miasta, w którym odbioru zakupów można dokonać osobiście.
    • Etnolokalizator - jeśli szukasz rękodzieła z konkretnego kontynentu, skorzystaj z mapy widocznej na lewym pasku strony głównej EtnoBazar.pl. Gdy wybierzesz kontynent, serwis wyświetli wszystkie pochodzące z niego przedmioty.

    UWAGA! Jeśli nie wiesz, czego dokładnie szukasz, skorzystaj z drzewa kategorii (menu po lewej stronie). Ułatwi Ci wybór!

  • 3. Trzy opcje zakupów w EtnoBazar.pl

    Serwis EtnoBazar.pl umożliwia dokonywanie zakupów w trzech opcjach:

    • Kup teraz – wybieramy przedmiot, klikamy „Kup teraz”, precyzujemy szczegóły dostawy (ustalamy liczbę sztuk, wybieramy sposób dostawy, podajemy dane do wysyłki, wybieramy sposób płatności), płacimy i… czekamy na paczkę!
    • Koszyk – gdy chcemy kupić więcej przedmiotów. Aby dodać przedmiot do koszyka, należy kliknąć przycisk „Dodaj” z symbolem koszyka i można wrócić do przeglądania serwisu. Po zakończeniu zakupów przechodzimy do kasy. Serwis automatycznie pogrupuje nam przedmioty pod kątem sprzedających. U każdego ze sprzedających dokonujemy osobno wyboru sposobu wysyłki oraz formy płatności.
    • Negocjacje– możliwe dla przedmiotów, przy których widnieje przycisk „Negocjuj”. Oznacza to, że sprzedający ustalił dla danego przedmiotu dwie ceny – cenę „Kup teraz” oraz cenę minimalną i jest skłonny sprzedać przedmiot nieco taniej, niż wynosi cena „Kup teraz”. Kupujący może zatem zaproponować swoją cenę.

      Jak to działa na przykładzie:
      - Sprzedający wystawił przedmiot w cenie „Kup teraz” wynoszącej 100 zł.
      - Kupujący kliknął w przycisk „Negocjuj” i zaproponował cenę 70 zł
      - Sprzedający otrzymał maila z systemu serwisu z propozycją kupującego. Wysłał zwrotnego maila kupującemu z kontpropozycją: 80 zł
      - Kupujący zaakceptował cenę. Przedmiot sprzedano za 80 zł.

      UWAGI:

      • Przystąpienie do negocjacji i podanie swojej ceny oznacza automatycznie gotowość zakupu przedmiotu po zaproponowanej przez siebie cenie.
      • Negocjacje odbywają się drogą mailową.
      • Czas przewidziany na negocjacje – 48 h. Po tym czasie, jeśli sprzedający z kupującym nie dojdą do porozumienia, system automatycznie zakończy proces negocjacji i trzeba będzie podjąć je od nowa. Dlatego ważne jest, by szybko reagować na przychodzące maile ;)
      • Ilość propozycji cen, jakie kupujący może zaproponować sprzedającemu podczas pojedynczego procesu negocjacji: 2. Jeśli kupujący nie zaakceptuje drugiej proponowanej ceny, negocjacje danego przedmiotu kończą się i proces należy rozpocząć od nowa.
      • Jeśli pierwsza proponowane przez kupującego cena nie osiągnie wartości ceny minimalnej, serwis automatycznie wyświetli komunikat o tym, że proponowana cena jest za niska.
      • Pojedynczy proces negocjacji dotyczy jednego przedmiotu.
  • 4. Opcje płatności i sposoby wysyłki

    Serwis udostępnia kilka alternatywnych opcji płatności:

    • Przelew tradycyjny – wpłata należności na podane przez sprzedającego konto.
    • Przelew internetowy – forma płatności szybsza i bezpieczniejsza od przelewu tradycyjnego, dokonywana z konta kupującego bądź za pośrednictwem jego karty kredytowej. Obsługiwana przez system płatności internetowych dotPay.
    • Płatność z PayPal - płacąc z systemem PayPal nie ujawnia się sprzedającemu swoich danych finansowych. Aby płacić w ten sposób, należy założyć darmowe konto PayPal
    • Płatność przy odbiorze – w przypadku odbioru osobistego.
    • Płatność za pobraniem – na ręce kuriera w momencie otrzymania paczki.

    UWAGA! O tym, jaką formę płatności akceptuje, decyduje każdorazowo sprzedający! Analogicznie jest z kosztami i sposobami dostawy – dla swojego sklepu ustala je sprzedający.


Masz pytania?


Napisz do nas

Newsletter

  • Logowanie
  • Rejestracja
  • Przypomnienie hasła