Witaj na Etnobazarze. Pozwól się oczarować jego magią.

JAK KUPOWAĆ W ETNOBAZAR.PL

Zanim zaczniesz odwiedzać stoiska na naszym bazarze i pochłonie Cię szał zakupów, poznaj najważniejsze zasady, jakimi rządzi się ten przebogaty rynek. Reguły są proste, można zamknąć je w czterech punktach:


1. Konto, czyli kategorie klientów

Serwis EtnoBazar.pl rozróżnia trzy kategorie klientów:

Klient niezarejestrowany – może dokonywać zakupów, jednak jedynie w opcji „Kup teraz” . Nie może negocjować cen, nie może dodawać sprzedawców i przedmiotów do Ulubionych, serwis nie pamięta historii jego zakupów.
Klient z kontem podstawowym – w przypadku konta podstawowego, dostępne są opcje dodawania przedmiotów i sprzedawców do Ulubionych, serwis pamięta historię zakupów. Nie można negocjować cen i wystawiać komentarzy oraz ocen sprzedawcom. Aby założyć konto podstawowe, należy zarejestrować się w serwisie, podając jedynie nazwę użytkownika, imię, nazwisko i hasło. Logowanie następuje przy użyciu nazwy użytkownika i hasła.
Klient z kontem rozszerzonym – posiadacz konta rozszerzonego ma dostęp do wszystkich funkcjonalności serwisu – w tym do negocjowania cen oraz dodawania komentarzy i ocen sprzedawcom. Konto rozszerzone można założyć od razu przy rejestracji lub uczynić to później. Aby założyć konto rozszerzone, należy poza imieniem i nazwiskiem podać także dane teleadresowe oraz dokonać wpłaty 1 złotówki na konto EtnoBazaru w celu weryfikacji. Złotówka zostanie odesłana na Twoje konto.

UWAGA!
Aby móc w pełni cieszyć się wszystkimi możliwościami, jakie daje EtnoBazar.pl, zaleca się korzystanie z konta rozszerzonego.


2. Wyszukiwarka w EtnoBazar.pl

EtnoBazar.pl, poza podstawową wyszukiwarką, gdzie szuka się po słowach kluczowych, dysponuje także wyszukiwarką zaawansowaną oraz Etnolokalizatorem.

Wyszukiwarka zaawansowana – pozwala uściślić kryteria wyszukiwania w zależności od ceny, czasu dostawy, koloru przedmiotu, kontynentu i kraju pochodzenia, kategorii przedmiotu, a także miasta, w którym odbioru zakupów można dokonać osobiście.
Etnolokalizator – jeśli szukasz rękodzieła z konkretnego kontynentu, skorzystaj z mapy widocznej na lewym pasku strony głównej EtnoBazar.pl. Gdy wybierzesz kontynent, serwis wyświetli wszystkie pochodzące z niego przedmioty.

UWAGA!
Jeśli nie wiesz, czego dokładnie szukasz, skorzystaj z drzewa kategorii (menu po lewej stronie). Ułatwi Ci wybór!


3. Trzy opcje zakupów w EtnoBazar.pl

Serwis EtnoBazar.pl umożliwia dokonywanie zakupów w trzech opcjach:

Kup teraz – wybieramy przedmiot, klikamy „Kup teraz”, precyzujemy szczegóły dostawy (ustalamy liczbę sztuk, wybieramy sposób dostawy, podajemy dane do wysyłki, wybieramy sposób płatności), płacimy i… czekamy na paczkę!
Koszyk – gdy chcemy kupić więcej przedmiotów. Aby dodać przedmiot do koszyka, należy kliknąć przycisk „Dodaj” z symbolem koszyka i można wrócić do przeglądania serwisu. Po zakończeniu zakupów przechodzimy do kasy. Serwis automatycznie pogrupuje nam przedmioty pod kątem sprzedających. U każdego ze sprzedających dokonujemy osobno wyboru sposobu wysyłki oraz formy płatności.
Negocjacje – możliwe dla przedmiotów, przy których widnieje przycisk „Negocjuj”. Oznacza to, że sprzedający ustalił dla danego przedmiotu dwie ceny – cenę „Kup teraz” oraz cenę minimalną i jest skłonny sprzedać przedmiot nieco taniej, niż wynosi cena „Kup teraz”. Kupujący może zatem zaproponować swoją cenę.

Jak to działa na przykładzie:

- Sprzedający wystawił przedmiot w cenie „Kup teraz” wynoszącej 100 zł.
- Kupujący kliknął w przycisk „Negocjuj” i zaproponował cenę 70 zł
- Sprzedający otrzymał maila z systemu serwisu z propozycją kupującego. Wysłał zwrotnego maila kupującemu z kontpropozycją: 80 zł
- Kupujący zaakceptował cenę. Przedmiot sprzedano za 80 zł.

UWAGI:

  • Przystąpienie do negocjacji i podanie swojej ceny oznacza automatycznie gotowość zakupu przedmiotu po zaproponowanej przez siebie cenie.
  • Negocjacje odbywają się drogą mailową.
  • Czas przewidziany na negocjacje – 48 h. Po tym czasie, jeśli sprzedający z kupującym nie dojdą do porozumienia, system automatycznie zakończy proces negocjacji i trzeba będzie podjąć je od nowa. Dlatego ważne jest, by szybko reagować na przychodzące maile ;)
  • Ilość propozycji cen, jakie kupujący może zaproponować sprzedającemu podczas pojedynczego procesu negocjacji: 2. Jeśli kupujący nie zaakceptuje drugiej proponowanej ceny, negocjacje danego przedmiotu kończą się i proces należy rozpocząć od nowa.
  • Jeśli pierwsza proponowane przez kupującego cena nie osiągnie wartości ceny minimalnej, serwis automatycznie wyświetli komunikat o tym, że proponowana cena jest za niska.
  • Pojedynczy proces negocjacji dotyczy jednego przedmiotu.


4. Opcje płatności i sposoby wysyłki

Serwis udostępnia kilka alternatywnych opcji płatności:

Przelew tradycyjny – wpłata należności na podane przez sprzedającego konto.
Przelew internetowy – forma płatności szybsza i bezpieczniejsza od przelewu tradycyjnego, dokonywana z konta kupującego bądź za pośrednictwem jego karty kredytowej. Obsługiwana przez system płatności internetowych dotPay.
Płatność z PayPal - płacąc z systemem PayPal nie ujawnia się sprzedającemu swoich danych finansowych. Aby płacić w ten sposób, należy założyć darmowe konto (link: https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/home)
Płatność przy odbiorze – w przypadku odbioru osobistego.
Płatność za pobraniem – na ręce kuriera w momencie otrzymania paczki.

UWAGA!
O tym, jaką formę płatności akceptuje, decyduje każdorazowo sprzedający! Analogicznie jest z kosztami i sposobami dostawy – dla swojego sklepu ustala je sprzedający.

 


Masz pytania?


Napisz do nas

Newsletter

  • Logowanie
  • Rejestracja
  • Przypomnienie hasła