Witaj na Etnobazarze. Pozwól się oczarować jego magią.

JAK SPRZEDAWAĆ W SERWISIE ETNOBAZAR.PL

 

Co można sprzedawać za pośrednictwem EtnoBazar.pl?

EtnoBazar.pl to serwis kojarzący kupujących i sprzedających przedmioty inspirowane lokalną sztuką, tradycją, religią i folklorem ze wszystkich stron Świata. Za naszym pośrednictwem można oferować np. meble, dodatki do mieszkań, odzież, bizuterię artystyczną, antyki, starocie, literaturę, muzykę Świata oraz naturalne i etniczne kosmetyki. Zależy nam na tym, by za naszym pośrednictwem oferowane były rzeczy niepowtarzalne, klimatyczne, nieskażone "supermarketem".


Sprzedawanie w EtnoBazar.pl poprzez konto sprzedawcy

Ta opcja sprzedaży jest najprostsza i polecana osobom, które chcą wystawić w serwisie pojedyncze przedmioty np. przywiezione z podróży czy wykonane samodzielnie.

Jak to działa?

1. Zakładasz konto rozszerzone w serwisie EtnoBazar.pl.

Możesz ograniczyć się do podania swoich danych, możesz także dodać kilka słów o sobie, uwiarygodnić profil osobowy własnym zdjęciem.

2. Wybierasz ustawienia sprzedaży: akceptowane sposoby płatności i wysyłki, ustalasz koszty wysyłki, czas dostawy etc.

Jeśli chodzi o sposoby płatności, do wyboru masz: przelew tradycyjny, PayPal, dotPay, płatność za pobraniem oraz płatność przy odbiorze. W przypadku kosztów wysyłki możesz utworzyć aż piętnaście różnych szablonów kosztów wysyłki, którymi będziesz posługiwać się wystawiając przedmioty.

3. Wystawiasz przedmioty.

Najpierw zrób im zdjęcia i przygotuj opis. Określ ceny przedmiotów, zdecyduj czy będzie to cena stała, czy dopuszczasz negocjacje? Jeśli tak, ustal cenę minimalną. Określ czas, w jakim Twoja oferta będzie aktualna i czy ma być powtórzona automatycznie, czy też powinna wygasnąć. Przyporządkuj przedmiot do kategorii (jeden przedmiot = jedna kategoria). UWAGA – jeśli sprzedajesz już przedmioty na Allegro, możesz łatwo wystawić je na EtnoBazar.pl, korzystając przy wystawianiu z przycisku „importuj z allegro”. Serwis skopiuje nazwę, cenę, opis i zdjęcia towaru.

4. Czekasz na maila

Powiadomienia o tym, że ktoś kupił Twój przedmiot, bądź chce negocjować jego cenę, otrzymasz właśnie tą drogą.


Sprzedawanie w EtnoBazar.pl poprzez własny Etnosklep

Własny sklep to propozycja dla tych użytkowników serwisu, którzy chcą prowadzić w serwisie sprzedaż bardziej regularną - są producentami, hurtownikami, prowadzą sklep tradycyjny. Posiadanie własnego sklepu to dodatkowe korzyści:

  • możesz eksponować logotyp swojego sklepu oraz utworzyć osobny opis sklepu, niezależny od profilu osobowego
  • Twój sklep będzie miał własne menu, czyli kategorie produktów
  • możesz korzystać z Asystenta sprzedaży (darmowy panel do obsługi logistycznej Twojego sklepu).

Zasady wystawiania i sprzedaży przedmiotów w Etnosklepie są takie same, jak za pośrednictwem konta sprzedawcy (patrz: Sprzedawanie w EtnoBazar.pl poprzez konto sprzedawcy punkty 2-4).


Zakładanie sklepu w EtnoBazar.pl

Zakładanie Etnosklepu jest podobne, jak zakładanie konta sprzedawcy, z istotną różnicą w momencie określania ustawień sprzedaży:

1. Zakładasz konto rozszerzone w serwisie EtnoBazar.pl.

Możesz ograniczyć się do podania swoich danych, możesz także dodać kilka słów o sobie, uwiarygodnić profil osobowy własnym zdjęciem.

2. Wybierasz ustawienia sprzedaży: akceptowane sposoby płatności i wysyłki, ustalasz koszty wysyłki, czas dostawy etc. i uzupełniasz dane dotyczące Twojego sklepu: ustalasz jego nazwę, dodajesz opis sklepu i jego logotyp.

Jeśli chodzi o sposoby płatności, do wyboru masz: przelew tradycyjny, PayPal, dotPay, płatność za pobraniem oraz płatność przy odbiorze. W przypadku kosztów wysyłki możesz utworzyć cztery różne szablony kosztów wysyłki, którymi będziesz posługiwać się wystawiając przedmioty.

3. Wystawiasz przedmioty.

Najpierw zrób im zdjęcia i przygotuj opis. Określ ceny przedmiotów, zdecyduj czy będzie to cena stała, czy dopuszczasz negocjacje? Jeśli tak, ustal cenę minimalną. Określ czas, w jakim Twoja oferta będzie aktualna i czy ma być powtórzona automatycznie, czy też powinna wygasnąć. Przyporządkuj przedmiot do kategorii (jeden przedmiot = jedna kategoria).

4. Czekasz na maila

Powiadomienia o tym, że ktoś kupił Twój przedmiot, bądź chce negocjować jego cenę, otrzymasz właśnie tą drogą.


Czas aktywności Twojej oferty w serwisie EtnoBazar.pl

Oferta jest aktywna 30, 60 lub 90 dni (to zależy od Ciebie), potem znika z ofert widocznych w serwisie, chyba, że zaznaczysz automatyczne wznowienie sprzedaży w momencie wystawiania przedmiotu do sprzedaży.


Co, jeśli w czasie trwania oferty przedmiot nie zostanie sprzedany?

Jeśli nie uda się sprzedać przedmiotu w określonym przez Ciebie czasie, możesz wycofać go z serwisu, bądź wystawić ponownie, dzięki usłudze wznawiania sprzedaży. Serwis pamięta i przechowuje przesłane przez Ciebie dane (zdjęcia, opis przedmiotu, ustawienia sprzedaży), wystarczy, że wybierzesz opcję „wystaw ponownie” w kategorii „Niesprzedane” (panel do zarządzania sprzedażą). Jeśli już w momencie wystawiania przedmiotu po raz pierwszy wiesz, że będziesz przedłużać ofertę, zaznacz automatyczne wznowienie sprzedaży w momencie wystawiania przedmiotu.


Ile kosztuje sprzedawanie poprzez EtnoBazar.pl?

Nie pobieramy żadnych opłat za zakładanie konta, Etnosklepu oraz za wystawianie przedmiotów. Należność wobec EtnoBazar.pl pojawi się dopiero w momencie, gdy sprzedasz przedmiot - pobierana przez nas prowizja wynosi 10% od detalicznej ceny sprzedaży.

UWAGA - do 30.06.2017 prowizja wynosi tylko 8% od detalicznej ceny sprzedaży przedmiotu!!!


Reklama w serwisie EtnoBazar.pl

Jeśli chcesz zwiększyć atrakcyjność swojej oferty w serwisie EtnoBazar.pl, możesz skorzystać z następujących form reklamy:

  • Pozycjonowanie na stronie kategorii. Produkt promowany będzie pokazywany na wysokiej pozycji w swojej kategorii (każdy przedmiot jest przyporządkowany tylko do jednej kategorii). Opcja dostępna z poziomu panelu Sprzedaży, w momencie wystawiania przedmiotu. Koszt: 0,00 zł (do odwołania)
  • Zamieszczenie na stronie głównej. Jeśli twój produkt spełni wymogi będzie dostępny dla klientów od razu po uruchomieniu serwisu.Opcja dostępna z poziomu panelu Sprzedaży, w momencie wystawiania przedmiotu. Koszt: 0,00 zł (do odwołania)
  • Rotujący baner poziomy na stronie głównej serwisu. Możesz przygotować go samodzielnie, albo zlecić to nam.


Aby skorzystać z tej opcji, napisz do nas na: biuro@etnobazar.pl 

 

Opcje zakupów w EtnoBazar.pl

Serwis EtnoBazar.pl umożliwia dokonywanie zakupów w trzech opcjach:

Kup teraz – kupujący wybiera przedmiot, klika „Kup teraz”, precyzujemy szczegóły dostawy (ustala liczbę sztuk, wybiera sposób dostawy, podaje dane do wysyłki, wybiera sposób płatności), płaci i… czeka na paczkę!
Koszyk – przy zakupie większej liczby przedmiotów. Aby dodać przedmiot do koszyka, należy kliknąć przycisk „Dodaj” z symbolem koszyka i można wrócić do przeglądania serwisu. Po zakończeniu zakupów kupujący przechodzi do kasy. Serwis automatycznie grupuje przedmioty pod kątem sprzedających. U każdego ze sprzedających wybór sposobu wysyłki oraz formy płatności dokonywany jest odrębnie.
Negocjacje – możliwe dla przedmiotów, przy których widnieje przycisk „Negocjuj”. Oznacza to, że sprzedający ustalił dla danego przedmiotu dwie ceny – cenę „Kup teraz” oraz cenę minimalną i jest skłonny sprzedać przedmiot nieco taniej, niż wynosi cena „Kup teraz”. Kupujący może zatem zaproponować swoją cenę.

Jak to działa na przykładzie:

- Sprzedający wystawił przedmiot w cenie „Kup teraz” wynoszącej 100 zł.
- Kupujący kliknął w przycisk „Negocjuj” i zaproponował cenę 70 zł
- Sprzedający otrzymał maila z systemu serwisu z propozycją kupującego. Wysłał zwrotnego maila kupującemu z kontpropozycją: 80 zł
- Kupujący zaakceptował cenę. Przedmiot sprzedano za 80 zł.

UWAGI!

  • Przystąpienie do negocjacji i podanie swojej ceny oznacza automatycznie gotowość zakupu przedmiotu po zaproponowanej przez siebie cenie.
  • Negocjacje odbywają się drogą mailową.
  • Czas przewidziany na negocjacje – 48 h. Po tym czasie, jeśli sprzedający z kupującym nie dojdą do porozumienia, system automatycznie zakończy proces negocjacji i trzeba będzie podjąć je od nowa. Dlatego ważne jest, by szybko reagować na przychodzące maile ;)
  • Ilość propozycji cen, jakie kupujący może zaproponować sprzedającemu podczas pojedynczego procesu negocjacji – 2. Jeśli kupujący nie zaakceptuje drugiej proponowanej ceny, negocjacje danego przedmiotu kończą się i proces należy rozpocząć od nowa.
  • Jeśli pierwsza proponowane przez kupującego cena nie osiągnie wartości ceny minimalnej, serwis automatycznie wyświetli komunikat o tym, że proponowana cena jest za niska.
  • Pojedynczy proces negocjacji dotyczy jednego przedmiotu.


Szablony kosztów wysyłki

Określając ustawienia sprzedaży, sprzedający może zdefiniować piętnaście różnych szablonów dotyczących sposobów, kosztów wysyłki, oraz tego czy (i ile) przedmiotów będzie wysyłał w jednej paczce. Szablony te można będzie następnie wykorzystywać zamiennie w trakcie wystawiania przedmiotów w serwisie EtnoBazar.pl.


Opcje płatności i sposoby wysyłki w EtnoBazar.pl

Serwis udostępnia kilka alternatywnych opcji płatności:

Przelew tradycyjny – wpłata należności na podane przez sprzedającego konto.
Przelew internetowy – forma płatności szybsza i bezpieczniejsza od przelewu tradycyjnego, dokonywana z konta kupującego bądź za pośrednictwem jego karty kredytowej. Obsługiwana przez system płatności internetowych dotPay.
Płatność z PayPal - płacąc z systemem PayPal, nie ujawnia się sprzedającemu swoich danych finansowych. Aby płacić lub sprzedawać w ten sposób, należy założyć darmowe konto (link: https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/home)
Płatność przy odbiorze – w przypadku odbioru osobistego.
Płatność za pobraniem – na ręce kuriera w momencie otrzymania paczki.

Sposoby wysyłki dopuszczalne przez serwis:

Przy płatności z góry są to: paczka pocztowa priorytetowa , paczka pocztowa ekonomiczna, przesyłka kurierska, list polecony priorytetowy, odbiór osobisty po przedpłacie, paczka pocztowa chroniona, bądź darmowa dostawa.
Przy płatności przy odbiorze są to: przesyłka pobraniowa, przesyłka pobraniowa priorytetowa, przesyłka kurierska pobraniowa lub odbiór osobisty.

Wysyłka łączona

Wystawiając w serwisie kilka przedmiotów, można ustalić, ile kosztować będzie wysyłka większej liczby przedmiotów w jednej paczce. Ustala się to w ustawieniach sprzedaży, tworząc szablony kosztów wysyłki. I tak np. koszt przesyłki w przypadku jednego przedmiotu paczką pocztową priorytetową będzie wynosił np. 10zł, zaś dołożenie do tej samej paczki każdego kolejnego przedmiotu to 1zł. Wtedy kupujący 5 przedmiotów od tego samego sprzedającego zapłaci za przesyłkę 14 zł zamiast 50 zł.
Ustalając koszty wysyłki łączonej warto brać pod uwagę wielkość i ciężar przedmiotów, jakie oferuje się w serwisie.

UWAGA!
O tym, jaką formę płatności akceptuje, decyduje każdorazowo sprzedający! Analogicznie jest z kosztami i sposobami dostawy – dla swojego sklepu ustala je sprzedający.

 

Na czym polega system ocen sprzedających i kupujących?

Oceny użytkownikom serwisu wystawiają jedynie inni użytkownicy serwisu, którzy posiadają rozszerzone (pełne) konto w serwisie EtnoBazar.pl.

Kupujący może ocenić Sprzedającego w sposób następujący:

  • oceniając transakcję jako pozytywną, neutralną lub negatywną
  • może ocenić jakość przedmiotu w skali 1-5 gwiazdek
  • może ocenić jakoś obsługi w skali 1-5 gwiazdek
  • może uzupełnić swoją ocenę o komentarz do transakcji

Sprzedający może ocenić Kupującego, oceniając transakcję jako pozytywną, neutralną, negatywną oraz uzupełnić tę informację o komentarz do transakcji.


Oceny i komentarze są widoczne dla innych użytkowników serwisu po wejściu na profil osobowy bądź do sklepu sprzedającego.

 

Kim jest Zaufany sprzedawca?

Mianem „Zaufanego sprzedawcy” określamy sprzedającego, który spełnia kilka warunków równocześnie:

  • prowadzi systematyczną działalność gospodarczą związaną z produkcją, dostarczaniem lub/i sprzedażą produktów, jakie wystawiane są przez niego na EtnoBazar.pl
  • przesłał do EtnoBazar.pl swoje dokumenty firmowe
  • jego dokumenty firmowe zostały pomyślnie przez nas zweryfikowane

Status „Zaufanego sprzedawcy” przydzielany jest przez administratora systemu na podstawie weryfikacji otrzymanych dokumentów oraz zebranych informacji o dotychczasowej działalności Sprzedającego.

 


Masz pytania?


Napisz do nas

Newsletter

  • Logowanie
  • Rejestracja
  • Przypomnienie hasła